Khamis, 23 Januari 2014

PEMBUKA TIRAI !


 
Al Hamdulillah. Sejak sekian lama saya ' berjanji ' kepada pembaca untuk menyambung tulisan saya dalam blog (*)  ' Nostalgia Ehyaul Falah ', maka dengan keizinanNYA Insya Allah mulai hari ini saya akan mencatatkan pengalaman dan pejalanan hidup sebagai seorang guru dan dalam waktu yang sama bertugas sebagai seorang wartawan akhbar ( sambilan ).

Tulisan ini bukan bertujuan untuk bermegah-megah dan berbangga diri. Sebenarnya, sebagai tatapan dan ingatan bersama , terutama kepada ahli keluarga saya sendiri yang mungkin tidak tahu apa yang berlaku dan tersirat dalam hati saya sebagai suami atau bapa kepada anak-anak dalam tugas seharian.

Saya amat terhutang budi kepada Encik Abd.Rahman Anuar ( Allah Yarham - Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya - Amin ! ) kerana mendorong saya serta menyokong kuat untuk menulis dan memberi peluang saya menjadi sebagai wartawan kepada akhbar Kumpulan Utusan Melayu/ Malaysia Berhad, mulai tahun 1986.

Selain itu, saya juga berterima kasih kepada guru-guru yang mendidik dan memberi ilmu semasa belajar di Madrasah Ehyaul Falah , Sungai Besar dan Madrasah Khairiah Wataniah , Sungai Haji Dorani dan menjadikan saya seorang yang berkeyakinan dengan ilmu dipelajari untuk menjadi seorang guru agama ( ustaz ).

Adalah diharapkan tulisan saya nanti akan menjadi pendorong kepada ahli keluarga saya sendiri dan juga pembaca sekalian untuk terus mengharungi hidup yang penuh dengan berbagai ranjau / duri dan cabaran.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan